THA SNORUNGS I FARA

För någon dag sedan så kom jag och mi familia på att vi ska dra och stooorhandla. Så vi for in mot stan och passerade den enda korsningen med övergångställe. Och som alla välbildade VET så är övergångställe endast för gående, eller ja om man trycker på den där knappjäveln som alla skiter i att trycka på och det piper, ni vet? Då är det bara enligt lag som vi trafikanter behöver stanna.. Iallafall.. Vi for mot korsningen och jag såg att det stod två, något fjolliga, lite småfula snorungar vid kanten, och tröck på övergångsgrejsemojsen men dom hade cyklar och SATT på cyklarna, så precis när våran bil skulle passera så tro på fan att ungarna cyklade mitt ut i vägen (läs- samtidigt som dom råglodde på oss) min farsa som är något cool gav dom fingret och tutade.. Jag som är snäppet vassare öpnnade bilrutan och skrek "JÄVLAAA SNORUNGAR, STICK Å BRINN, LÄR ER VETT OCH GE FAN I ATT CYKLA DÄR NI INTE SKAAA..." Snorungarna vart antagligen dyngsur i byxorna, cyklade hem till mamma och berättade INTE att dom cyklat på ett övergångställe där dom inte får cykla..

Se bara vilka olyckor som faktiskt kan hända bara för att cyklisterna inte lärt sig trafikvett.. Herregud säger jag bara. Snart behövs väl körkort för cykel med, om inte allmänbildningen eller klimatförändringarna blir drastiskt bättre.


(BILDERNA PÅ BARNEN SAMT BILEN HAR INGET MED HÄNDELSEN ATT GÖRA!)

Kommentarer
Postat av: Malin

haha de är rätt!! haha



Trevlig dag på dig själv :D

Skrivet den: 2009-09-30 @ Klockan var:14:49:51
URL: http://mestrandh.blogg.se/

Släng iväg något skoj nu va? ;)

Namn:
<- Bli ihåg kommen

Din mail (inget måste och den pupliceras ej!):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0